grloldskool say's

assalammualaikum and hi!
actually mmg x reti sngt tulis,tp suka nak cerita apa yang terjadi dalam life aku utk korang semua bace..so...juz enjoy ek!tqvm

Wednesday, March 10, 2010

hujan bunga...

pg ni aku der tutor ngn dak2 1A0%a..
pg ni maybe mood aku agakz baik so boley la nak baik2 ngan budak2 ni..lg pon sesak nafas weh klo ajar ngn budak2 time marah2..aku sbnarnya sje nak kongsi sket sal arini pg tiba2 ujan kat Kmph ni...lepas kat sebulan tak ujan siang..ktorg yg dlm kelas ni semua "Alhamdulillah ujan jugak!"..tp pas tu kejap jer..then panas cam besa balik...hehe tp tu mungkin cuaca kat kmph..tp ni cuaca dlm ati budak2 ni yg aku nak story ni...

rabu,4.15pm..
td der 2 org budak laki kos fizik sembang2 ngn aku...budak ni mmg besa la dok lepak depan cubical aku sbb kene kelas tahanan ngn akak depan aku ni.sorang budak ni tanye la,

"cikgu2..cikgu ngajar math kos per?"..

"kos akaun..nape?"aku tanyer dia balik.

"kuliah bape?"dak ni tanyer..aik budak ni mcm2 plak tanyer aku...

"1A0% ngn 2A0A^..napenyerrr..?"

"cikgu kenal S?"tanyer dak ni...sambil tu mate dia jeling2 kat member yang kat depan die ni.budak tu wat2 tak dengar padahal aku tau budak tu dgr je per membe die sembang ngn aku.saje wat pokak! (hehe sje trak mention name dak tu!)

"em...S?S mn ni"..aku pon tgk2 la gambo budak2 kelas tutor aku...

"jap2..S yang kecik2 comey2 tu ey...kenal2..nape ngan die..minat ey?hehe"slamber aku pangkah dak2 ni...

"bukan sy cikgu..F ni...minat kat die,tp ramai gak budak2 minat kat die..ala nnti cikgu gtau la kat S dlm kelas ckp F kirim salam.."slamber jer budak tu kantoi kan membe dia.yang membe dia lak,dah tak senang duduk jer jawab soklan depan meja aku..hahaha sengal nyer membe!

arini kat kelas tutor...
aku tuggu la dak S ni msok..pastu sje la sembang2 before start kelas...

"sy der story sket....tp xper la..nnti kt sembang2 la..."saje aku wat ayat camtu =p

"ala....cikgu...cite la...."hahaha aku suke bila dak2 ni dah rayu camtu...

"ala..len kali la....kite wat tutor dulu"jahat aku kene kan dak2 ni..

"ala,cikgu dah bukak cite..ckp je la ..."rayu2 dak2 ni lagi

"hehe..ok2...smlam ader la sorang budak ni..kirim slam kat S...dak fizik.."zuuppp si S tu tunduk2 malu depan aku..

"ala okey la S..dak tu baik jer.."sje aku nyakat dak S tu lagi..(hahaha jahat giler aku)

"wooo...S!"membe2 dia lak bising...

"hensem ker cikgu?"ewah yg lain lak melebih...

"hensem la jugak...baik dak nyer..cam budak2 surau"aku senyum2 jer tgk si S...hahaha dah x ley concetrate dah budak ni..

"okey2 dah2 kiter sambong tutor random lak..no 11 sape nak buat?"budak2 ni bukan ley layan lebey2 nnti x jadik keje rini..

++++++++++



"okey kita sambung tutor kita minggu,thank you class!"aku pon kasi la kertas attandance sbb lupe nak kasi awl2 td..

"cikgu,sape yang kirim slam tu cikgu?"si S tiba tanyer time slam ngn aku b4 kuar..

"F.."

"kan dah cakap dah..."S gtau N,membe dia..

"ala..diorang tu mmg suka kaco2 cikgu"senyum2 dia bila keluar kelas tutor...

"xper la S..kenal2 dulu"kata aku sebelum follow dak2 ni keluar tutor...



Ramalan kaji cuaca kata
aku kan jatuh cinta
tapi tak pula beritahu dengan siapa.

Lalu hari ini
ku berlarimencari-cari
si dia yang bakal
miliki hati ini.

Mungkin dia ada disitu,
tersenyum padaku,
namun malu-malu.

Hujan bunga di Kuala Lumpur
kini sudah tiada masa
untuk mencari payung'
berteduh kita bawah surat khabar
lalu terbaca berita kata
hujan ini tak akan reda.

Ikut rasa ingin sahaja
aku hampirinya
tapi ku takut apa pula kata semua.

Bukan senang untukku meluangkan masa ini
sekadar peluang mengisi
ruang kosong hati.

Mungkin dia ada disitu,
tersenyum padaku,
namun malu-malu.

Hujan bunga di Kuala Lumpur
kini sudah tiada masa
untuk mencari payung
berteduh kita bawah surat khabar
lalu terbaca berita kata
hujan ini tak akan reda.

##cuba tukar ngan KMPh##
-sesuaaaai ngn anak murid I- =p

No comments:

Post a Comment