grloldskool say's

assalammualaikum and hi!
actually mmg x reti sngt tulis,tp suka nak cerita apa yang terjadi dalam life aku utk korang semua bace..so...juz enjoy ek!tqvm

Thursday, August 27, 2009

what's ur ambition???


masihkah kt ingt,sewaktu kt kecik2 dulu?time tu bl ujung tahun,cikgu kelas mesti amik kad pelaporan kt,lepas tu panggil sorang2 anak murid dia ke depan.Macam2 cikgu kita tanya...alamat rumah kamu sama lagi ke?mak kamu ader tambah adik lg ker?apa hobi kamu?dan soalan last skali mesti 'sifu' kt akan tanya ...cita2 kamu apa?hem...bila soalan ni la yang paling aku lemas.sebab tiap2 tahun aku kene reka cita-cita ape nak jadi.darjah satu kata nak jadi ustazah...darjah dua tukar nak jd doktor..darjah 3 lak nak jadi pramugari..darjah empat "jurutera la cikgu!" boleh kata kalo sekolah rendah tu sepuluh tahun..sepuluh cita2 aku ada.hahahaha

tapi,sebenarnya bila difikirkan balik,cita2 tu sebenarnya pemangkin kita untuk terus meraih kejayaan apabila besar.setiap tahun,apa yang ditanya oleh guru-guru sekolah kita ketika di zaman sekolah adalah bagi membolehkan kt sentiasa berusaha untuk meraih kejayaan setiap tahun.walaupun kadang kala tak semua yang diimpikan oleh setiap orang di waktu zaman kanak2 dapat dicapai ketika dewasa.

setiap orang mengimpikan yang terbaik dalam hidup masing2.bagi aku,zaman sekolah adalah segalanya.sejauh mana kita belajar,itulah yang membawa kita pada masa hadapan.Apa yang penting ucapan tahniah aku ucapkan kepada semua guru-guru dan pensyarah yang telah mengajar aku selama ini. walaupun aku tak berjaya mendapat apa yang aku impikan sebagai seorang doktor (huhu sebab ini yang paling aku suka waktu kecil2 dulu) tapi menjadi seorang guru juga merupakan satu anugerah istimewa dari Allah S.W.T .akhirnya,ketika konvokesyen aku pada 13 April 2009 setitis air mata kejayaan mengalir sebagai tanda terharu dan gembira atas segala penat lelah selama ini dalam menuntut ilmu.semoga kejayaan ini tidak terhenti di sini....doktor ke,guru ker, yang penting aku dapat menunaikan bakti kepada insan manusia....

No comments:

Post a Comment